icon-search
icon-search

Madu dan masalah gastrik

Madu dan masalah gastrik

Madu Tualang dan masalah gastrik

MENGAPA SUDAH MINUM MADU TAPI PERUT TAMBAH SAKIT?

Saya jumpa banyak kes seperti ini . Ada jenis orang tak boleh minum Madu.

Dia muntah. Lepas tu taubat dia tak mau lagi minum Madu.

Saya kesian tengok dia kerana tak dapat merasakan betapa nikmatnya Madu lebah anugerah Tuhan ini.

Sebenarnya, bukan kerana kita diciptakan Tuhan tak boleh minum Madu. Tapi pada orang tertentu mereka ada penyakit di perut seperti gastritis yang sebenarnya Madu adalah penawar terbaik bagi nya.

Hal ni pernah berlaku di zaman Nabi Muhammad ﷺ,

Suatu ketika, seorang sahabat datang menemui Rasulullah ﷺ dan bercerita kalau perut saudaranya sakit. Mendengar cerita itu, Rasulullah ﷺ berkata, ''Minumkanlah padanya madu.'' Sahabat tersebut pergi dan kembali lagi sambil berkata, ''Madu hanya membuat perutnya lega dua atau tiga kali.''

Setiap kali menerima pengaduan sahabat itu, Rasulullah ﷺ berkata, ''Minumkanlah padanya madu.'' Sampai akhirnya pada kali ketiga Rasulullah ﷺ bersabda, ''Allah pasti benar, yang berdusta adalah perut saudaramu. Pergilah dan minumkanlah padanya madu.'' Kemudian sahabat itu pergi dan meminumkan madu kepada saudaranya dan sembuhlan penyakit perutnya.''

(HR Bukhari dan Muslim).

Rasulullah ﷺ begitu yakin madu akan mengatasi pelbagai penyakit. Keyakinan Rasulullah ﷺ bahawa madu mengandung penawar bagi manusia kerana telah difirmankan Allah ﷻ dalam Alquran, sampai-sampai Allah ﷻ membuat satu surat dalam kitab suci Alquran yang mengambil nama an-Nahl (lebah) yang kemudian menghasilkan  madu.

Caranya,

Kecilkan sukatan ke 1 sudu teh. Dibancuh dalam segelas air. Diminum 3 kali sehari selepas makan sehingga gastritis nya sembuh.

Sembuh gastrik dengan madu 1.jpeg

Sembuh gastrik dengan madu 2.jpeg

Testimoni madu quad.jpeg

Testimoni madu quad.jpeg

249F1E6A-95D2-418B-B0C7-4A1AA06DAF86.jpeg



Older post Newer post

Your cart is currently empty.
Continue shopping